در چند سال گذشته، من در مورد پتانسیل بافت ها در تولید افزودنی (AM) بسیار خوش بین بودم. من معتقدم که با افزایش عملکرد و درک ارزش آنها، بافت ها می توانند به ادغام کالاهای چاپ شده سه بعدی سرعت ببخشند و آنها را با ارزش تر کنند. بافت خوب ایمپلنت ارتوپدی میتواند برای یک متخصص ارتوپدی بسیار ارزشمند باشد. فراتر از آن، مجموعههای بافتهای کاربردی میتوانند پذیرش تولید افزودنی را حتی بیشتر تسریع کنند.
در آخرین پستش، Carbon بررسی می کند که چگونه بافت ها می توانند ظاهر و عملکرد قطعات پرینت سه بعدی را بهبود بخشند. آنها فرآیندهای بافت سازی فعلی، مانند نقشه های جابجایی و بافت را به عنوان روش های دست و پا گیر می بینند. به نظر آنها چالش واقعی قرارگیری صحیح بافت ها بر روی سطوح متغیر است. آنها یک الگوریتم نگاشت بافت قوی بر اساس طرح Boris Springborn برای رسیدگی به این مشکل ایجاد کرده اند.
کار او بر روی سطوح گسسته ریمان، به ویژه مقاله ای در مورد هم ارزی منسجم گسسته سطوح چند وجهی، روشی قدرتمند برای نگاشت بافت ها به مش ها را به نمایش گذاشته است. این فناوری می تواند به طور مداوم از هر سطح مشبکی نقشه برداری کند. از طریق معرفی اشکال مخروطی به مش، اعوجاج را می توان اصلاح کرد، و هر مش را می توان به طور پارامتریک به طور مداوم تغییر داد. اگر با مثلثهای مشکلدار مواجه شدید، میتوان لبههای آنها را در حالی که نرمالها از طریق ساختار داده ترسیم میشوند، برگردانید، و مش را بر اساس مثلثهای صحیح بازسازی میکند.
اهمیت این کشف در فراوانی هندسه مش است. پیچاندن بافت ها در اطراف یک قطعه می تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است منجر به ناهماهنگی شود، که به ویژه زمانی که می خواهیم تجربه لامسهی پیچیده تری ایجاد کنیم بسیار مهم است. چاقویی را تصور کنید که برای راهنمایی کاربر برای نگه داشتن ایمن آن طراحی شده است. ما به چیزی نیاز داریم که برای طیف وسیعی از چاقوها و دسته ها کار کند، به خصوص برای سفارشی سازی انبوه.
برای اینکه این بافت های خاص برای همه قابل دسترس و مصرف باشند، مسائل مربوط به بسته بندی باید حل شود. برای اینکه این بافت ها به یک ویژگی کاربردی ساده در CAD تبدیل شود که هر اپراتور ماشینی بتواند به راحتی به یک قطعه اضافه کند، باید هر بار بدون استثنا درست عمل کند. سازگاری به ویژه در سناریوهای سفارشی سازی انبوه حیاتی است. هندسه Springborn را می توان برای تعمیر مش های جهانی یا کانورت مش ها به فرمت های دیگر مورد استفاده قرار داد. حتی میتواند امکان چاپ سه بعدی هندسه بازیهای ویدیویی را تسهیل کند.
کربن اکنون این فناوری را با اثر منحصر به فرد خود پیاده سازی کرده است و هدف آن افزایش کیفیت مثلث بندی در مش ها برای پردازش بهتر و سریع تر است. من امیدوارم که کربن هیچ IP غیر ضروری را به این رویکرد انقلابی اضافه نکند، که بسیاری از سال 2008 روی آن کار کرده اند، اما خوشحالم که آنها در حال بررسی بهینه سازی هستند. آینده بافت ها در تولید افزودنی روشن به نظر می رسد. با نوآوری هایی مانند این، زمینه برای رشد آماده است، و من مشتاقم که ببینم به کجا ختم می شود.
منبع: 3dprint
دیدگاه خود را بنویسید